Rialú seirbhísí poist agus cumarsáid leictreonach
- Réamhrá
- Cad é a dhéanann ComReg?
- Conas a chosnaíonn ComReg tomhaltóirí
- Conas a rialaíonn ComReg an earnáilcumarsáide
- Conas a rialaíonn ComReg an tseirbhíspoist
- Conas gearán a dhéanamh
- Déan teagmháil le ComReg
Réamhrá
Is comhlacht reachtúil é an Coimisiún um Rialáil Cumarsáide (ComReg) a rialaíonn earnáil na cumarsáide in Éirinn.
Rialaíonn ComReg:
- Teileachumarsáid
- Cumarsáid leictreonach
- Cumarsáid raidió
- Tarchuir craolacháin
- Earnáil an Phoist
Cad é a dhéanann ComReg?
Oibríonn ComReg chun:
- Leasanna tomhaltóirí a chosaint agus a chur chun cinn
- Iomaíocht a chur chun cinn
- Nuálaíocht a spreagadh
- Cinntiú go gcomhlíonann soláthraithe seirbhíse a gcuid oibleagáidí
- Cur le forbairt mhargadh inmheánach an Aontais Eorpaigh (AE).
- Cinntiú go n-úsáidtear agus go mbainistítear an speictream minicíochta raidió go héifeachtach
- Cinntiú go ndéantar an scéim náisiúnta uimhriúcháin (cineál agus raon na n-uimhreacha teileafóin atá ar fáil do chustaiméirí) a bhainistiú i gceart
- Forbairt na hearnála poist agus infhaighteacht seirbhíse uilíoch a chur chun cinn (féach tuilleadh thíos)
Conas a chosnaíonn ComReg tomhaltóirí
Cosnaíonn ComReg tomhaltóirí trí na feidhmeanna thíos.
Soláthraíonn sé faisnéis don phobal
Soláthraíonn ComReg faisnéis ar:
- Fón baile conarthaí, billeáil agus muirir faoi dhíospóid agus aistriú soláthraithe
- Fánaíocht laistigh agus lasmuigh den AE agus LEE
- Fón póca conarthaí, fánaíocht, saincheisteanna seirbhíse, teagmháil gan iarraidh, aistriú soláthraí, seirbhísí ardráta agus scamghlaonna
- Idirlíon agus leathanbhanda conarthaí, luasanna leathanbhanda, aistriú soláthraí leathanbhanda agus saincheisteanna seirbhíse leathanbhanda
- Poist CCanna, údarú poist, rialáil An Post agus taighde margaidh
Is féidir leat tuilleadh faisnéise a fháil ar an rannán faisnéise do thomhaltóirí de chuid ComReg.
Láimhseálann gearáin
Ba cheart caitheamh go cothrom leat agus an tseirbhís a íocann tú a fháil agus a luaitear i do chonradh. Tá Foireann Cúraim Tomhaltóirí ag ComReg ar féidir leo cabhrú leat le fiosrúcháin faoi cheisteanna seirbhíse nó conartha. Is féidir leo cabhrú leat fadhb a réiteach le soláthraí seirbhíse freisin.
Ní mór go mbeadh cód cleachtais i bhfeidhm ag soláthraithe Seirbhísí Cumarsáide Leictreonaí (ECS) chun déileáil le gearáin. Ní mór do do sholáthraí seirbhíse:
- É a dhéanamh éasca duit gearán a dhéanamh
- Tú a aistriú chuig rannóg eile den ghnó má chosnóidh an glao níos mó ná an glao chuig uimhir líne thalún nó soghluaiste
- Do ghearán a admháil laistigh de 2 lá oibre agus sonraí a thabhairt faoin nasc leis an gcód cleachtais agus uimhir thagartha uathúil ionas gur féidir leat do ghearán a rianú
- Freagra a thabhairt ar do ghearán agus iarracht a dhéanamh é a réiteach laistigh de 10 lá oibre agus mura féidir é sin a dhéanamh, ní mór a chur in iúl duit faoin bpróiseas géaraithe
- Do ghearán a thaifeadadh agus a rianú
Léigh tuilleadh faoi conas gearán a dhéanamh faoin teileafón, faoin idirlíon agus faoin teilifís.
Tá tuilleadh faisnéise ag ComReg faoi fhiosrúcháin agus gearáin.
Seirbhísí bunúsacha teileachumarsáide
Tá tú i dteideal bunchumarsáid ardchaighdeáin inacmhainne, lena n-áirítear nasc le haghaidh líne ghutháin agus rochtain idirlín ag suíomh seasta.
Ba cheart go mbeadh ar a laghad soláthraí teileachumarsáide amháin ann a fhéadfaidh an tseirbhís seo a sholáthar duit. Tugtar prionsabal na Seirbhíse Uilíche air seo.
Is é Eir (ar a dtugtaí Telecom Éireann roimhe seo) an soláthraí seirbhíse uilíche.
Is féidir leat tuilleadh faisnéise a fháil faoin Oibleagáid Seirbhíse Uilíche ar láithreán gréasáin ComRegs.
Tá na rialacha leagtha amach sa Treoir um Sheirbhís Uilíoch, a tugadh isteach sa dlí in Éirinn le Rialacháin na gComhphobal Eorpach (Líonraí agus Seirbhísí Cumarsáide Leictreonaí) (Seirbhís Uilíoch agus Cearta Úsáideoirí) 2011.
Conas a rialaíonn ComReg an earnáilcumarsáide
Rialaíonn ComReg an earnáil cumarsáide trí údarú agus forfheidhmiú.
Clárú agus ceadúnú
Tá ComReg freagrach as a chinntiú go bhfuil an t-údarú, an ceadúnú agus an clárú cuí ag soláthraithe seirbhísí teileachumarsáide agus poist chun seirbhísí a sholáthar in Éirinn.
Tá sé freagrach as:
- Ceadúnú speictrim raidió: tá sé mídhleathach trealamh raidió neamhcheadúnaithe nó neamhchomhlíontach a úsáid
- Ceadúnú seirbhísí ardráta (PRS).: is féidir seirbhísí ardráta a aithint trína réimíreanna uathúla, mar shampla 15xx.
Monatóireacht ar chomhlíonadh agus forfheidhmiú
Tá ról ag ComReg mar rialtóir chun:
- A chinntiú go leanann soláthraithe na rialacha trí fhorfheidhmiú
- Imscrúdú a dhéanamh ar ghearáin a fhaightear ón tionscal níos leithne agus ó thomhaltóirí
- Calaois agus mí-úsáid uimhreacha Éireannacha a chosc chun úsáideoirí deiridh agus oibritheoirí araon a chosaint.
- Cinntigh go ndéanann oibreoirí líonraí teagmhais líonra (sárú slándála nó caillteanas sláine a bhfuil tionchar suntasach aige ar oibriú líonraí agus seirbhísí) a bhainistiú i gceart. Caithfear insint do ComReg faoi theagmhais líonra.
Is féidir leat tuilleadh a fháil amach faoi rialáil na hearnála cumarsáide leictreonaí.
Conas a rialaíonn ComReg an tseirbhíspoist
Rialaíonn ComReg an tseirbhís poist freisin.
Áiríonn sé seo a chinntiú:
- Go bhfuil praghsanna inacmhainne, go léiríonn siad i gceart an tseirbhís a chuirtear ar fáil, agus go bhfuil siad trédhearcach agus neamh-idirdhealaitheach
- go gcomhlíonann na seirbhísí poist caighdeáin cháilíochta atá leagtha síos
- go gcuirtear leibhéal bunúsach seirbhíse ar fáil.
Is é an bunleibhéal seirbhíse ná:
- Bailiúchán amháin ar a laghad agus seachadadh amháin litreacha, paicéid agus beartán suas go dtí 10kg ar gach lá oibre
- Seirbhís earraí cláraithe
- Seirbhís earraí árachaithe
- Seirbhísí poist saor in aisce do dhaoine dalla agus do dhaoine le radharc na súl
Conas gearán a dhéanamh
Má théann rudaí amú, ba cheart duit Cód Cleachtais an tsoláthraí seirbhíse maidir le láimhseáil gearán a sheiceáil. Ba cheart go mbeadh sé seo ar fáil ar láithreán gréasáin an tsoláthraí seirbhíse. Mura bhfuil tú in ann é a fháil tá sé de cheart agat cóip a iarraidh. Ba cheart duit dul i dteagmháil leis an soláthraí seirbhíse ansin chun d’fhadhb a mhíniú conas is mian leat é a réiteach.
Mura bhfuil tú sásta leis an bhfreagra, is féidir leat dul i dteagmháil le foireann Cúram Tomhaltóirí ComReg chun tuilleadh comhairle a fháil. Faigh tuilleadh faisnéise faoi conas gearán a dhéanamh faoin bhfón, faoin idirlíon agus faoin teilifís.