Seirbhísí teileafóin agus téacs ardráta
- Cad is seirbhísí ardráta ann?
- Costas seirbhísí ardráta
- Cuir bac ar agus díliostáil ósheirbhís
- Rialacha le haghaidh seirbhísí ardráta
- Conas gearán a dhéanamh
- Déan teagmháil le ComReg
Cad is seirbhísí ardráta ann?
Tá réimír uathúil ‘15’ ag seirbhísí teileafóin ardráta (ar a dtugtar Seirbhísí Faisnéise uaireanta), mar shampla, 1530 nó 1515.
Ciallaíonn ráta préimhe go gcosnaíonn na huimhreacha níos mó glaoch nó téacs a chur orthu ná uimhreacha eile.
I measc samplaí de sheirbhísí teileafóin ardráta tá:
- Vótáil teilifíse
- Síntiúis charthanachta
- Tráth na gceist agus comórtais
- Seirbhísí comhairle agus siamsaíochta
- clingthoin agus cúlbhrait
Tá seirbhísí ardráta SMS ann (ar a dtugtar PSMS) agus tá Gearrchód 5 dhigit acu seo a thosaíonn leis an uimhir 5.
Rialaíonn ComReg (An Coimisiún um Rialáil Cumarsáide) seirbhísí teileafóin ardráta in Éirinn.
Uimhreacha neamhgheografacha
Is uimhir theileafóin í uimhir neamhgheografach (NGN) nach bhfuil nasctha le réigiún geografach sonrach nó le ‘cód ceantair’. Is ionann NGN agus aon uimhir theileafóin a thosaíonn le 1800 agus 0818.
Ní seirbhísí teileafóin ardráta iad NGNanna. Tá glaonna ar uimhreacha 1800 saor in aisce, agus cosnaíonn glaonna chuig uimhreacha 0818 mar an gcéanna le glaoch ar uimhir líne talún.
Costas seirbhísí ardráta
Is féidir leat íoc as seirbhísí teileafóin ardráta ag úsáid do chreidmheas teileafóin nó do bhille teileafóin.
Cosnaíonn glaonna ar sheirbhísí ardráta níos mó ná gnáthghlaonna teileafóin agus tá costas glaonna ar leith ag gach réimír. Go ginearálta bíonn táillí glaonna ó fhóin phóca níos airde agus athraíonn an costas de réir d’oibreoir líonra soghluaiste
Beidh táillí glaonna ardráta ar do bhille teileafóin agus go hiondúil déantar iad a liostú ar leithligh.
Cuir bac ar agus díliostáil ósheirbhís
Ag Díliostáil ó sheirbhís teileafóin
Is féidir leat seirbhísí ardráta a bhlocáil ó do ghuthán trí theagmháil a dhéanamh le do sholáthraí seirbhíse teileafóin.
Cuireann roinnt soláthraithe seirbhíse teileafóin an tseirbhís seo ar fáil saor in aisce.
Ag Díliostáil ó sheirbhís téacs
Más mian leat díliostáil ó Sheirbhís SMS ardráta ba cheart duit:
- Freagra téacs a thabhairt ar an teachtaireacht dheireanach a fuair tú ar d’fhón póca
- An focal STOP a sheoladh
Mura bhfuil uimhir 5 dhigit agat chun í a sheoladh chugat, iarr ar oibreoir líonra d’fhóin phóca an uimhir atá ceangailte leis an teachtaireacht dheireanach a fuair tú. Ba cheart duit a bheith díliostaithe laistigh de 48 uair an chloig tar éis duit an focal STOP a théacsáil.
Tá tuilleadh faisnéise ag ComReg faoi dhíliostáil ó sheirbhís téacs, agus cuidíonn sé le sonraí teagmhála an tsoláthraí seirbhíse a aimsiú.
Rialacha le haghaidh seirbhísí ardráta
Rialaíonn ComReg soláthraithe seirbhíse ardráta. Caithfidh údarú a bheith acu agus dlíthe a chomhlíonadh maidir le sonraí pearsanta agus fógraíocht seirbhísí.
Tá Cód Cleachtais (pdf) ag ComReg, nach mór do gach soláthraí seirbhíse in Éirinn cloí leis.
Údarú chun seirbhísí a sholáthar
Caithfidh seirbhísí ardráta a bheith údaraithe ag ComReg. Níl cead ag oibreoirí líonra Uimhir Préimhráta nó Gearrchód SMS a eisiúint go dtí go bhfaigheann siad litir údaraithe ComReg.
Má tá seirbhís dírithe ar dhaoine fásta agus chan ar leanaí, ní mór rabhadh aoise a bheith aici. Baineann sé seo le comórtais, gach seirbhís comhrá nó dhátú, glórtha ringtones agus lógónna, cluichí agus gach seirbhís síntiúis.
I gcás roinnt seirbhísí, ní mór duit rabhadh praghais a fháil nuair a chaitheann tú méid áirithe.
Ní mór do sholáthraithe seirbhíse líne chabhrach a sholáthar chun ceisteanna agus gearáin ó thomhaltóirí a láimhseáil. Caithfidh an líne chabhrach seo oibriú le linn gnáthuaireanta oifige.
Sonraí pearsanta
Ní mór do Sholáthraithe Seirbhíse do shonraí pearsanta a bhailiú, a phróiseáil, a choinneáil, a úsáid agus a dhiúscairt de réir rialacha atá leagtha amach san Acht um Chosaint Sonraí.
Ní mór do sheirbhísí a bhailíonn do chuid faisnéise pearsanta a chur in iúl duit cén fáth a bhfuil an fhaisnéis seo ag teastáil uathu. Clúdaíonn faisnéis phearsanta d’ainm, do sheoladh agus d’uimhir theileafóin (lena n-áirítear sainaithint na líne glaonna
Ní mór do sheirbhísí a bhailíonn do chuid faisnéise pearsanta a insint duit cén fáth a dteastaíonn an fhaisnéis seo uathu. Clúdaíonn faisnéis phearsanta d’ainm, do sheoladh agus d’uimhir theileafóin (lena n-áirítear sainaithint na líne glaonna nó faisnéis taispeána an ghlaoiteora). Ní mór a insint duit má úsáidtear do chuid faisnéise ar chúis ar bith eile agus an rogha a thabhairt duit stop a chur leis seo.
Fógraíocht ar sheirbhísí ardráta
Ní mór d’fhógráin do sheirbhísí teileafóin ardráta ar an teilifís, ar na meáin chlóite agus ar an raidió agus ar líne caighdeáin a chomhlíonadh chun tomhaltóirí a chosaint.
Mar shampla:
- Ní féidir seirbhís ardráta a chur chun cinn mar sheirbhís “saor in aisce”
- Ní féidir cur síos a dhéanamh ar tháirge nó ar sheirbhís mar “saor in aisce” mura féidir leat é a fháil ach trí sheirbhís ardráta a úsáid
Conas gearán a dhéanamh
Má tá gearán agat, déan teagmháil leis an soláthraí seirbhíse ardráta ar dtús chun deis a thabhairt dóibh an fhadhb a réiteach.
Mura bhfuil tú sásta leis an bhfreagra, is féidir leat gearán a dhéanamh le ComReg. Ní mór duit an gearán a dhéanamh laistigh de 9 mí tar éis duit an tseirbhís a úsáid. Tá sé de rogha ag ComReg glacadh le gearáin a dhéantar lasmuigh den tréimhse ama seo.
Ní dhéileálann ComReg le haighnis faoi chostas glaonna seirbhís ardráta. Ní mór duit dul i dteagmháil go díreach leis an soláthraí seirbhíse chun do ghearán a dhéanamh.
Is féidir leat tuilleadh a léamh faoi sheirbhísí ardráta agus gearán a dhéanamh le ComReg.