Conarthaí teileafóin

Réamhrá

Cuireann go leor cuideachtaí in Éirinn seirbhísí teileafóin ar fáil do líne sheasta agus do shoghluaiste araon. Tairgeann gach ceann de na soláthraithe seirbhíse teileafóin pacáistí éagsúla do thomhaltóirí. Sula ndéanann tú conradh teileafóin, smaoinigh go cúramach ar do chuid riachtanas agus déan comparáid idir praghsanna agus pleananna.

Ligeann uirlis chomparáide praghsanna ComReg duit táillí fón póca a chur i gcomparáid le gach oibreoir. Cabhraíonn sé leat an pacáiste fón póca is fearr a roghnú duit, bunaithe ar d’úsáid aonair.

Cad is conradh líne sheasta ann?

Tugtar líne sheasta ar do líne thalún nó do theileafón baile de ghnáth. Ciallaíonn líne sheasta nach bhfuil do ghuthán (nó an seastán do ghutháin gan sreang) saor ó shreang ach go bhfuil sé ceangailte go fisiciúil le pointe ar bhalla do theach. Cuireann go leor soláthraithe seirbhísí líne sheasta ar fáil anois mar chuid de phacáiste (ar a dtugtar ‘beart’) mar aon leis an idirlíon baile, agus uaireanta teilifís.

Cad iad soláthraithe líonraí móibíleacha?

Tairgeann soláthraithe líonraí móibíleacha raon pleananna (le fón nua nó gan é) lena n-áirítear méid áirithe glaonna chuig fóin phóca nó línte talún eile, teachtaireachtaí téacs agus sonraí (cuireann sé seo ar do chumas an t-idirlíon a úsáid agus nach bhfuil tú nasctha le WIFI).

Conarthaí fón póca

Tá 2 phríomhphlean ann a thairgeann soláthraithe fón póca:

Réamhíoc: Is rogha íoc mar a úsáidtear é seo ina gceannaíonn tú creidmheas ó asraonta éagsúla ar nós siopaí, meaisíní bainc agus ar líne agus breisiú ar do ghuthán nuair is gá duit. Tairgeann roinnt soláthraithe roghanna réamhíocaíochta lena n-áirítear glaonna, téacsanna agus sonraí. Ní gá duit síniú le conradh agus tá cead agat líonraí a athrú am ar bith.

Íoc bille:Ciallaíonn sé seo go bhfaigheann tú bille míosúil as na seirbhísí a d’úsáid tú an mhí roimhe sin agus íocfaidh tú praghas socraithe. Is gnách go mairfidh an conradh ó mhí go mí nó 12 go 24 mí. Má théann tú thar do liúntas glaonna, téacsanna agus sonraí beidh ort arigread breise a íoc. Nuair a dhéanann tú conradh chun bille a íoc, is le soláthraí an líonra mhóibíligh a bheidh do chonradh.

De ghnáth tugann pleananna íocaíochta bille an rogha duit fón a cheannach thar barr amach nó é a cheannach (saor in aisce nó ar phraghas i bhfad níos ísle) mar chuid de bheart. Tá rogha ann maidir le plean SIM-amháin nuair nach bhfuil teileafón nua de dhíth ort agus go simplí cláraíonn tú le conradh íocaíochta bille míosúil le haghaidh glaonna, téacsanna agus sonraí.

Cad atá san áireamh i mo phlean?

Braitheann sé seo ar an bplean agus ar an soláthraí ach go ginearálta cuimsíonn do phlean:

  • Méid áirithe glaonna náisiúnta saor in aisce
  • Méid áirithe glaonna chuig líonraí ar leith
  • Liúntas do SMS (teachtaireacht téacs)
  • Liúntas le haghaidh úsáid sonraí (de ghnáth tomhaiste i ngigibheart nó GB)

Cad is fánaíocht ann?

Baineann fánaíocht úsáid as d’fhón póca agus tú thar lear. San am a chuaigh thart, d’fhéadfadh soláthraithe seirbhíse táillí fánaíochta a ghearradh anuas ar do bhille fón póca rialta.

rialacháin AE Ciallaíonn sé seo go ngearrtar an praghas céanna ar ghlaonna, ar théacsanna agus ar shonraí ar chustaiméirí fón póca agus iad ag taisteal sa Limistéar Eorpach Eacnamaíoch (LEE), lena n-áirítear tíortha uile an Aontais Eorpaigh móide an Iorua, an Íoslainn agus Lichtinstéin. Ba cheart duit a bheith ar an eolas go bhféadfadh go ngearrfar rátaí fánaíochta ort fós as taisteal idirnáisiúnta lasmuigh den LEE.

Ba cheart go mbeifeá in ann rochtain a fháil ar na seirbhísí céanna agus tú ag taisteal sa LEE agus is féidir leat sa bhaile. Mar shampla, má tá 5G agat in Éirinn, ba cheart go mbeadh 5G agat agus tú ag taisteal (má tá sé ar fáil).

Molann ComReg duit seiceáil le do sholáthraí seirbhíse chun do liúntas sonraí a dhearbhú roimh thaisteal.

tuilleadh faisnéise ag ComReg faoi fhánaíocht fón póca agus tá tuilleadh faisnéise ag Your Europe faoi úsáid a bhaint as d’fhón póca san AE.

Tionchar an Bhreatimeachta ar fhánaíocht

Ón 1 Eanáir 2021, níl tú i dteideal na rátaí fánaíochta céanna faoi dhlí an AE a thuilleadh agus tú ag taisteal go dtí an RA. Ba cheart duit dul i dteagmháil le do sholáthraí chun na praghsanna cothrom le dáta atá i bhfeidhm agus cad iad na liúntais mhóibíleacha atá i bhfeidhm agus tú ag taisteal sa RA a sheiceáil.

Tá tuilleadh faisnéise ag ComReg faoin tionchar a bheidh ag Breatimeacht ar fhánaíocht shoghluaiste.

Cén t-eolas ar cheart dom a fháil nuair a chláraímsuas le conradh?

Ní mór do sholáthraithe seirbhísí seasta nó soghluaiste an fhaisnéis seo a leanas a thabhairt duit i do chonradh:

  • Ainm agus seoladh an tsoláthraí seirbhíse
  • Sonraí na seirbhíse atá le cur ar fáil, na leibhéil cháilíochta agus na tréimhsí feithimh do naisc chéaduaire
  • Sonraí na bpraghsanna agus na muirear (taraifí)
  • Seirbhís chothabhála ar fáil agus má bhíonn aon táillí i gceist
  • Fad an chonartha agus conas é a athnuachan nó a chealú
  • Do cheart chun cúitimh nó aisíocaíochta mura gcomhlíontar leibhéil cháilíochta na seirbhíse
  • Sonraí faoin nós imeachta láimhseála gearán

Tá na cearta tomhaltóirí seo leagtha amach i Rialacháin na gComhphobal Eorpach (Líonraí agus Seirbhísí Cumarsáide Leictreonaí) (Seirbhís Uilíoch agus Cearta Úsáideoirí) 2011.

Nuair a chláraíonn tú le conradh nua, ní féidir leat a bheith ceangailte leis an gconradh ach ar feadh íostréimhse tosaigh 24 mí (2 bhliain) nó níos lú. Is féidir leat do líne thalún nó uimhir fón póca reatha a choinneáil nuair a aistríonn tú chuig soláthraí nua (ar a dtugtar ‘ag portáil’ nó ‘inaistritheacht uimhreacha’). Nuair a bheidh an conradh aontaithe, ba cheart an uimhir a chur i ngníomh laistigh de chúpla uair an chloig.

An féidir liom mo chonradh teileafóin a chealú?

Ba cheart duit téarmaí agus coinníollacha do chonartha a sheiceáil le fáil amach cad iad do chearta cealaithe. Seans go mbeidh ort táille a íoc chun conradh a chur ar ceal.

Braitheann do cheart dlíthiúil chun an conradh a chealú saor in aisce ar cibé ar chláraigh tú ar an bhfón, go pearsanta nó ar líne.

Má chláraigh tú ar an bhfón nó ar líne

Is féidir leat an conradh a chur ar ceal má chláraigh tú níos lú ná 14 lá ó shin ar an bhfón nó ar líne. Tugtar tréimhse mharana air seo.Má d’úsáid tú an tseirbhís cheana féin (mar shampla, rinne tú glaonna ar ghuthán), is dócha go ngearrfar táille ort as an méid a d’úsáid tú. Má tá tú ag fanacht le hearra mar fhón póca a sheachadadh, tosaíonn an tréimhse mharana ar an lá a fhaigheann tú é. Tá sé seo chun am a thabhairt duit seiceáil an é an fón an méid a d'íoc tú as.

Má chealaíonn tú lasmuigh den tréimhse shuaimhnithe, d’fhéadfaí go ngearrfar táille phionóis ort nó go mbeidh ort an chuid eile de do chonradh a íoc. Seiceáil téarmaí agus coinníollacha do chonartha.

Má chláraigh tú go pearsanta

Níl an ceart dlíthiúil agat ar thréimhse shuaimhnithe 14 lá má chláraigh tú go pearsanta, mar shampla bhuail tú le díoltóir agus shínigh tú an conradh in áitreabh an tsiopa.

Ba chóir aon chostais agus táillí as do chonradh a chur ar ceal a chur in iúl go soiléir i do chonradh agus ag an bpointe díola.

Soláthraithe a athrú

Sula n-aistríonn tú soláthraithe, ba cheart duit do bhillí roimhe seo a sheiceáil chun athbhreithniú a dhéanamh ar cé mhéad nóiméad agus téacs a úsáideann tú agus cé mhéad sonraí a bheidh uait.

Agus tú ag déanamh comparáide idir soláthraithe agus pleananna, ba cheart duit smaoineamh ar:

  • Scéimeanna lascaine
  • Íostréimhse conartha
  • Pionóis as deireadh a chur leis an gconradh go luath
  • Táillí (is féidir táillí nasctha, táillí cíosa míosúla, costais glaonna, dínascadh agus táillí athnasctha a áireamh)
  • Roghanna praghais
  • Inaistritheacht uimhreacha

Maidir le conarthaí soghluaiste, smaoinigh freisin ar:

  • Clúdach líonra
  • Fánaíocht do thaistil thar lear

Ligeann uirlis chomparáide praghsanna ComReg duit táillí fón póca a chur i gcomparáid le gach oibreoir. Cabhraíonn sé leat an pacáiste fón póca is fearr a roghnú, bunaithe ar do úsáid aonair.

Sula n-aistríonn tú, ba cheart duit dul i dteagmháil le do sholáthraí reatha le seiceáil an bhfuil aon tréimhse cealaithe nó pionóis i gceist. Is dócha go mbeidh d’Uimhir Chuntais Uilíoch (UAN) uait chun aistriú. Taispeántar é seo ar do bhille de ghnáth, ach mura bhfuil tú in ann é a aimsiú ar cheart duit fiafraí de do sholáthraí reatha.

Ag síniú suas

Nuair a bheidh tú tar éis comparáid a dhéanamh idir soláthraithe agus cinneadh a dhéanamh ar phlean a oireann do do chuid riachtanas, is féidir leat an conradh a shíniú trí:

  • Toiliú a thabhairt ar an dteileafón agus an caomhnú sin a thaifeadadh
  • Foirm údaraithe custaiméara a shíniú
  • Foirm údarú custaiméara ar líne a líonadh

Modhanna billeála

Is féidir leat do bhillí a fháil go leictreonach (mar shampla, ríomhphost) nó trí láithreán gréasáin an tsoláthraí.Mura bhfuil tú in ann teacht ar bhillí i bhformáid leictreonach mar gheall ar rochtain theoranta ar an idirlíon nó saincheisteanna eile, ní mór don soláthraí bille páipéir a thabhairt duit saor in aisce. Ní mór a chur in iúl duit nuair a bhíonn an bille ar fáil ar líne (mar shampla, trí theachtaireacht téacs a sheoladh chugat).

Nuair a aistríonn tú chuig soláthraí nua, seans go mbeidh do chéad bhille níos airde ná mar a bhíothas ag súil leis. Tá sé seo amhlaidh toisc go bhfuil tú ag íoc ón dáta a ceanglaíodh do sheirbhís chomh maith leis an bpraghasphlean don mhí amach romhainn. Féadfaidh tú bille amháin a fháil le haghaidh beart (fón baile, leathanbhanda agus teilifís) ach má dhéanann tú glaonna, téacsanna nó sonraí lasmuigh den liúntas leithdháilte agat, gearrfar ráta i bhfad níos airde ort.

Tá tuilleadh faisnéise ag ComReg maidir le fón baile agus fón póca.

Ag glaoch ar uimhreacha neamhgheografacha (amhailuimhreacha 1800)

Is cineál uimhir theileafóin í uimhir neamhgheografach (NGN) nach bhfuil nasctha le réigiún geografach sonrach nó le ‘cód ceantair’. Is ionann NGN agus aon uimhir theileafóin a thosaíonn le 1800 agus 0818.

Úsáideann go leor gnólachtaí agus carthanachtaí NGNanna, chomh maith le seirbhísí poiblí agus seirbhísí baincéireachta.

Tá glaonna ar uimhreacha 1800 ó línte talún agus ó fhóin phóca saor in aisce. Cosnaíonn glaonna ar uimhreacha 0818 mar an gcéanna le glaoch ar uimhir líne talún.

Má tá glaonna líne talún san áireamh i do bheartán, tá glaonna chuig NGNanna san áireamh sa bheartán.

Athruithe ar NGNanna ón 31 Nollaig 2021

Ón 31 Nollaig 2021, laghdaíodh líon na NGNanna ó 5 go 2. Anois, is iad na NGNanna amháin:

  • 1800
  • 0818

Tá eagraíochtaí a d’úsáid uimhreacha 1850, 1890, agus 076 roimhe seo athraithe anois go dtí 1800, 0818, nó uimhreacha geografacha (is ionann uimhreacha geografacha agus uimhreacha áitiúla le cód ceantair, mar shampla 01).

Cén fáth ar athraigh sé seo?

Sheachain go leor daoine glaoch ar uimhreacha 1850, 1890 agus 076 mar gur shíl siad go raibh siad mearbhall agus costasach. Laghdaigh ComReg líon na NGNanna chun NGNanna a shimpliú do thomhaltóirí.

Ó 31 Nollaig 2021, níl ann ach 2 NGN – 1800 (Saorghlao) agus 0818 (ráta caighdeánach). Déanann sé seo costais glaonna níos éasca le tuiscint.

Cad a tharlóidh má ghlaoim ar NGN atá imithe in éag?

Ón 31 Nollaig 2021, tá NGNanna atá imithe in éag (lena n-áirítear uimhreacha 1850, 1890 agus 076) tarraingthe siar ón tseirbhís agus ní féidir leat iad a úsáid.

Seans go gcloisfidh tú teachtaireacht fuaime ag insint duit uimhir theileafóin nua na heagraíochta. Mura bhfuil, is féidir leat a láithreán gréasáin a sheiceáil le haghaidh sonraí teagmhála.

An mbeidh glaonna chuig NGNanna níos costasaí ón 31 Nollaig 2021?

Tá glaonna ar uimhreacha 1800 fós saor ó 31 Nollaig 2021.

Tá an costas céanna fós ar ghlaonna ar uimhreacha 0818 agus ar ghlaonna ar uimhreacha líne talún.

Is féidir leat tuilleadh a léamh faoi athruithe ar uimhreacha neamhgheografacha ar láithreán gréasáin ComReg nó féach ar an bhfíseán seo faoi na hathruithe.

Cearta tomhaltóra eile maidir le conarthaí teileafóin

Cearta ginearálta tomhaltóirí

Chomh maith le dlíthe sonracha a chlúdaíonn conarthaí teileafóin, tá na cearta ginearálta tomhaltóirí seo a leanas agat freisin:

  • Ní mór do théarmaí conartha a bheith i dteanga shoiléir, shimplí agus shothuigthe agus níor cheart dóibh tú a chur faoi mhíbhuntáiste éagórach. Faigh tuilleadh eolais faoi théarmaí éagóracha conartha.
  • Níl cead ag soláthraithe úsáid a bhaint as cleachtais tráchtála atá míthreorach nó ionsaitheach ar dóigh dóibh cur isteach ar do chinneadh ceannach. Faigh tuilleadh faisnéise faoi chleachtais éagóracha tráchtála.
  • Má fhaigheann tú earra (mar shampla, fón póca) mar chuid den chonradh agus má éiríonn sé lochtach, is féidir leat é a chur ar ais chuig an díoltóir (an soláthraí seirbhíse fón póca nó miondíoltóir) agus deisiúchán, athsholáthar nó aisíocaíocht a iarraidh.

Uimhreacha neamhgheografacha (NGNanna)

Ón 1 Nollaig 2019, ní chosnaíonn glaonna chuig NGNanna 1850, 1890, 0818, nó 076 níos mó ná glaoch a chur ar uimhir líne talún agus tá siad san áireamh i do bheart glaonna, má chuimsíonn do bheart glaonna líne talún.

Tá glaonna ar uimhreacha 1800 ó líne thalún agus ó fhón póca saor in aisce. Ón 1 Eanáir 2022, laghdófar líon na NGNanna go dtí 2 (1800 agus 0818).

Tá tuilleadh faisnéise ag ComReg faoi athruithe ar uimhreacha neamhgheografacha.

Tá fadhbanna agam le mo ghuthán

Gearán faoin tseirbhís

Má tá fadhb agat leis an tseirbhís (mar shampla, tá saincheisteanna maidir le clúdach líonra ann nó má tá tú ag iarraidh táille a dhíospóid ar do bhille) nó leis an gconradh, ba cheart duit dul i dteagmháil le do sholáthraí seirbhíse ar dtús chun triail a bhaint as an gceist a réiteach.

Tá comhairle ag an rannóg um fhaisnéis do thomhaltóirí ar comreg.ie ar na hábhair seo a leanas:

Mura féidir leat an fhadhb a réiteach go neamhfhoirmiúil, féadfaidh tú do ghearán a chur i scríbhinn chuig an soláthraí seirbhíse teileafóin.

Mura bhfuil tú sásta leis an bhfreagra ón soláthraí, féadfaidh tú dul i dteagmháil le ComReg chun tuilleadh comhairle agus cabhrach a fháil.

Is féidir leat labhairt le ball d’fhoireann cúram custaiméirí ComReg faoi do cheist trí:

  • Teasc leis an bhfocal COMREG go 51500 (tá feidhm ag rátaí caighdeánacha SMS) chun glaoch ar ais a fháil ón bhfoireann cúram custaiméirí
  • Comhrá gréasáin beo
  • Foirm ar líne
  • teileafón ar 01 8049668
  • Teanga chomharthaíochta na Gaeilge tríd an Líne Tomhaltóirí ag consumerline@comreg.ie nó SLIS ag bookings@slis.ie agus socrófar coinne

Ní féidir le ComReg gníomhú ar do ghearán go dtí go bhfuil sé ardaigh tú é le do sholáthraí seirbhíse agus go bhfuil a bpróiseas láimhseála gearán curtha i gcrích.

Gearán faoi theileafón lochtach

Má bhaineann an gearán leis an bhfeiste féin, mar shampla go bhfuil an fón póca lochtach, ba cheart duit dul i dteagmháil leis an díoltóir (soláthraí seirbhíse soghluaiste nó miondíoltóir). Má theipeann ar an bhfón caighdeán reachtúil cáilíochta a chomhlíonadh, tá sé de cheart agat deisiúchán, athsholáthar nó aisíocaíocht a iarraidh.

Mura féidir leat an fhadhb a réiteach go neamhfhoirmiúil, féadfaidh tú do ghearán a chur i scríbhinn chuig an díoltóir.

Mura bhfuil tú sásta leis an bhfreagra a fhaigheann tú, féadfaidh tú dul i dteagmháil leis an gCoimisiún um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí (CCPC) chun tuilleadh comhairle a fháil faoi do chearta tomhaltóirí.

Faigh tuilleadh faisnéise faoi conas gearán a dhéanamh faoin bhfón, faoin teilifís agus faoin idirlíon.

Tuilleadh faisnéise

Tá faisnéis mhionsonraithe ag ComReg ar raon ábhar faoi chonarthaí baile agus fón póca.

Tá tuilleadh comhairle ag an CCPC faoi chonarthaí fón póca.

Féadfaidh tú faisnéis a fháil faoi sheirbhísí teileafón líne seasta agus faoi do chearta AE ag Your Europe.

An Coimisiún um Rialáil Cumarsáide

1 Lárcheantar na nDugaí
1 Sráid na nGildeanna
BÁC 1
D01 E4XO
Éire

Teil: (01) 804 9668
Facs: (01) 804 9680
Láithreán Gréasáin: http://www.comreg.ie/

An Coimisiún um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí

Teach Bloom
Sráid an Iarnróid
Baile Átha Cliath 1
D01 C576

Uaireanta Oscailte: Línte oscailte Luan-Aoine, 9rn - 6in
Teil: (01) 402 5555 and (01) 402 5500
Láithreán Gréasáin: http://www.ccpc.ie
Dáta an Leasaithe Deireanaigh: 1 Iúil 2022